Semintele de chia, un aliat al sanatatii!

Semintele de chia sunt sanatate curata, spun batranii. Cele mai  complexe seminte si surse de energie si putere, semintele de chia fac parte din familia salviei si reprezinta o sursa de sanatate datorita proprietatilor sale. Semintele de cheia contin acizi omega-3, minerale, antioxidanti , proteine complexe. Semintele de chia sunt semintele care merg de minune amestecate in smothie sau sucuri naturale, in salate, diverse prajituri sau chiar in paine.

Seminte de ChiaDe ce sa consumi seminte de chia?

Semintele de chia sunt bogate in fibre   si zilnic, asigura aportul necesar de fibre de care organismul are nevoie. Consumati 30de grame de seminte pe zi si veti avea fibrele de care organismul dumneavoastra are nevoie. Fibrele sunt necesare pentru digestie,  pierderea in greutate si sunt un foarte bun remediu pentru constipatie.

Semintele de chia au continut ridicat de acizi grasi omega 3  si consumand 3 linguri si jumatate de seminte pe zi veti avea aportul necesar de acizi grasi zilnic. Acizii grasi Omega 3 sunt esentiali pentru organism deoarece  ajuta la tratarea depresiei, dezvoltarea creierului, protejeaza organismul de artrita si diverse boli cardiovasculare.

Continutul ridicat de minerele ajuta la imbunatatirea sanatatii oaselor si a dintilor si contribuie la asigurarea raportului zilnic de calciu necesar organismului.

Seminte de chia pentru o inima sanatoasa

S-au facut diverse medicale in urma carora s-a demonstrat ca semintele de chia ajuta la imbunatatirea tensiunii arteriale,  cresc nivelul colesterolului sanatos si ajuta la scaderea nivelului de colesterol rau din sange. Chia impiedica de asemenea si grasimile sa se aseze pe vasele de sange, ajutand astfel la mentinerea unui inimi sanatoase. Aceste seminte combat aparitia diabetului si ajuta la tinerea sa sub control in cazul in care suferiti de aceasta afectiune.

seminte de chiaCum arata si cum se consuma semintele de chia?

Seminele de chia le gasiti in trei culori: bej, maro si negru si sunt foarte usor de mestecat (pentru cei cu dinti sensibili). Se pot consuma crude sau usor prajite dar si macinate si tranformate in faina. Daca le macinati, faina o puteti folositi la briose sau checuri deoarece nu au nici un gust si pot fi amestecate cu orice aroma doriti.

Semintele de chia sunt recomandate mai ales persoanelor vegetariene deoarece inlocuieste foarte bine carnea. Semintele inmuiate devin gelatinoase si se folosesc pentru terci, porridge si budinci.Semintele macinate sunt folosite in produsele coapte, cum ar fi painea, prajiturile sau biscuitii.

Slabeste mancand seminte de chia

Noi, fetele dorim  sa slabim consumand diverse alimente. Semintele de chia  sunt aliatul tau in lupta cu kilogramele in plus. Atunci cand intra in contact cu apa, datorita continutului foarte ridicat de fibre, aceste seminte isi vor mari volumul, astfel incat senzatia de foame va fi doar o amintire neplacuta.

Scrie un comentariu sau o intrebare: