Romania ca destinatie turistica

De ceva vreme nu mai e asa un hit sa mergi pe litoral. Pai cum sa iti mai arda tie de Mamaia cand Popestii s-au dus la Paralia Katerini? Gata, de acum trebuie sa pleci si tu in strainatate. Doar nu strangi tot anul bani ca apoi sa nu te invidieze Ionestii pentru destinatia aleasa. Asa ca mergi in Turcia, Tunisia, Spania, Grecia si Croatia. Cam astea sunt hiturile ultimilor ani.

Trebuie sa mergi unde merge turma, desi tie iti place sa te crezi special. Eh, nu poti fi special si sa prinzi si oferte rezonabile de la agentiile de turism. Mergi unde iti zic ele sa mergi pentru ca te prind cu all inclusive si alte prosteli.

Pe romani e usor sa-i ademenesti cu “super-mega-extra oferte”, dar cum ii atragi pe straini sa vina in Romania?

romaniaNu are rost sa dezbat comportamentul turistului romanului. De ce? Pentru ca el nu este tursit, in primul rand, el merge in concediu. Mai bine ne gandim la comportamentul adevaratului turist – acela care isi doreste sa intreprinda ceva, sa viziteze, sa descopere, sa simta. Pentru a atrage turistul din online trebuie sa ii faci un profil foarte clar. Fara profil nu o sa-l gasesti veci darmite sa il convingi sa vina undeva.

Incercand sa faci un profil trebuie sa te gandesti automat la cati ani are, ce venit are si care sunt interesele lui – de astea te legi atunci cand vrei sa il pescuiesti din online. Nu o sa ii poti spune niciodata “hai la noi la mare ca e frumos” sau “hai la noi la munte pentru ca avem zapada alba”. E prea comun si nu putem sa facem fata concurentei. Daca am avea servicii impecabile si infrastructura, ar merge, dar asa, nu.

Plecam de la premiza ca omul cand e pasionat de ceva nu se mai uita asa tare pe unde doarme.

Deci omul nostru e activ in online, citeste mailuri, citeste ziare si intra pe site-uri, forumuri si bloguri legate de pasiunile lui. Pescarii, vanatorii, pelerinii, alpinistii, bucatarii, gurmanzii, inebunitii de motoare, toti stau pe diverse site-uri care le alimenteaza pasiunea. Pe astfel de siteuri trebuie facuta promovare: poti scrie un articol, poti pune poze, poti face lobby sau poti recomanda o locatie.

Te gandesti la ce ar putea fi pasionat, in functie de varsta si banii pe care i-ar avea, si acolo, pe siteul care-i este dedicat pasiunii lui, faci promovarea, cat mai personal cu putinta. Recomandarile de destinatii turistice primite de la oameni asemanatori ca pasiuni, varsta si venit au cele mai mari sanse de a fi luate in seama.

O alta perspectiva este de a vedea hotelurile si locatiile ca mijloc, ca nevoie. Adica aduci turistii pentru “un ceva” – creezi un concept de eveniment la care sa isi doreasca sa vina lumea. Normal, vor avea nevoie de cazare, firesc, acel loc va deveni cunoscut. Avem si exemple cunoscute: Festivalul de Jazz de la Garana, Liberty Parade, Rock la Mures, B`estfest la Bucuresti, Stufsftock in Vama, festivalurile de arta medievala de la Sibiu si Sigisoara…

In ideea asta promovarea se va face pe siteul de eveniment, siteul de unde participantii pot lua pe langa bilete, informatii necesare in legatura cu locatia, zona, ofertele de cazare, locatile pentru camping, restaurantele, serviciile de rent a car sau RENT ORICE. Un fel de portalizare a siteului de eveniment. Promovarea/recomandarea o vor face organizatorii, recomandarea va veni cu autoritatea organizatorului.

Se pot organiza chiar si concursuri la care se poate castiga cazare. Apoi site-ul poate avea continuitate dupa eveniment, utilizatorii putand sa scrie review-uri si sa descarce poze. De la an la an se va crea un album reprezentativ pentru eveniment si locatie.

Atata timp cat stii care sunt avantajele si dezavantagele locatiei pe care doresti sa o promovezi si faci profilul complet al turistului pe care vrei sa il atragi nu vad nicio problema in a promova (online) Romania ca destinatie turistica.

Scrie un comentariu sau o intrebare: