Regimul ADS la domiciliu

Repartitia alimentara ADS, specifica gustului dulce

Mic dejun

  • 1 cafea, un ceai sau o infuzie fara zahar (sau indulcite cu aspartam)
  • 1 felie de paine (de preferinta integrala).
  • Margarina vegetala sau unt cat o nuca (De preferitna degresat).

Prima gustare in timpul diminetii:

  • 1 iaurt natural fara zahar

A doua gustare in timpul diminetii:

  • 1 fruct proaspat

Pranz

  • 1 bucata de carne sau de peste (la alegere, daca se respecta modul de alegere al alimentelor si modul de preparare)
  • 1 farfurie de legume proaspete, fierte (la discretie, potrivit apetitului), servita cu o bucatica de unt cat o nuca (de preferinta degresat), smantana proaspata – grasime de 15% sau cu suc de tomate, condimente sau mirodenii diverse sau 1 portie de laimente cu amidon (paste, orez, gris, legume uscate ….) eventual asezonate cu aceleasi garnituri ca si legumele proaspete.

Prima gustare in cursul dupa-amiezei:

  • 1 compot de fructe fara zahar sau un fruct copt la cuptor.
  • 1 produs lactat (branza dulce de vaci, iaurt simplu, branza de vaci cu 0 pana la 20% grasime etc) fara zahar.

A doua gustare in cursul dupa-amiezei:

  • 1 portie de cereale pentru micul dejun, fara zahar (sau indulcite cu aspartam); fulgi de ovaz fara conservanti (up Quaker Oats, fara zahar), fulgi de porumb fara conservanti (tip Corn Flakes), sau orez sufle natur (tip Rice Krispies etc).
  • 1 cana de lapte semidegresat sau un bol de branza de vaci cu 0 pana la 20% grasime sau 1 – 2 iaurturi naturale, fara zahar (sau indulcite).

A treia gustare in cursul dupa-amiezei:

  • 1 tizana sau o infuzie fara zahar (sau indulcita cu aspartam).
  • 1 fruct proaspat.

Cina

  • o sursa de proteine: oua, unca alba, degresata si curatata de sorici, carne alba, de pui sau de vitel, crustacee, fructe de mare, ton natur, surimi, peste …
  • 1 farfurie de legume proaspete sub forma de cruditati, asezonata cu un sos vinegreta degresat (cumparat din comert sau facut in casa, adica preparat, pritnre altele, din suc de lamaie, zarzavat, mustar, sare, piper, verdeata si foarte putin ulei de floarea soarelui, de masline sau de samburi de struguri).

Gustare inaitne de culcare:

  • 1 pahar de lapte degresat fara zaar (sau indulcit cu aspartam).

Scrie un comentariu sau o intrebare: