Parul si alimentatia

O dieta echilibrata este extrem de importanta pentru sanatatea pielii si pentru sanatatea parului. Orice deficit in alimentatie se observa foarte usor prin examinare atenta a pielii, unchiilor si parului. O alimentatie echlibrata, bogata in vitamine, saruri, proteine si consumarea materiilor grase fara excese ne asigura in cele mai multe cazuri un par sanatos si cu un aspect placut.

Vitamina A este foarte necesara pentru intretinerea mucoaselor corpului. Carenta ei poate provoca printre altele hiperkeratoza pielii(devine dura, scortoasa, uscata). Dermatologii o recomanda si in tratamentul pentru acnee. Hipervitaminoza A (absorbtie excesiva a vitaminei A) este nefasta pentru par si piele. Pielea se usuca si foliculii pilosise inflameaza, rezultatul fiind alopecia. La o schimbare de regim, parul poate sa revina la normal. Vitamina A se gaseste in lapte, galbenus de ou, unt, ficat, rinichi, peste, untura de peste, branzaturi grase si in legume ca: morcovul, dovleacul, dovlecelul si napi.

Vitamina D este necesara pentru echilibrarea calciului, pentru normalizarea metabolismului de fosfor si faciltarea transferului de oxigen prin hemoglobina in organism. Carenta predispune copii la rahitism. Excesul de vitamina D are consecinte grave dar nu asupra starii de sanatate a pielii si a parului. Vitamina D se obtine in organism prin expunere la soare sau prin consumul de alimente ca: untura de peste, untul etc.

Vitamina E este considerata ca indispensabila pentru functionarea normala a organelor de reproducere, a tesutului muscular si a sitemului vascular. Carenta provoaca o fragilitate a glbulelor rosii din sange. Cele mai bune surse sunt: germenii de cereale, uleiurile lor si painea integrala.

Vitamina K. Printre altele est necesara si bunei asimilari ale vitaminei E. Se gaseste in conopida, varza, frunze de morcov, galbenus de ou, ficat, orez, tarate, spanac, ulei de soia, rosii si muguri de brad.

Vitamina F. Experimentata pe animale in laborator, carenta in vitamina F se manifesta la nivelul pielii prin ingrosarea stratului cornos, degenerarea glandelor sebacee si a parului. Ea se intrebuinteaza in compozitia sampoanelor si a cremelor. Se gaseste in uleiurile vegetale de arahide, porumb etc.

Vitaminele B. De vitamina B1 depind procesele normale de crestere in organism, contractia musculara, circulatia sanguina, pofta de mancare, digestia, ca si buna functionare a sistemului nervos. Aceasta vitamina se gaseste in grau, porumb, secara, orez, nuci, migdale, arahide, in carnea de miel, vita, ficat, drojdie de bere, iaurt si anumite branzeturi.

Vitamina B2 intervine in transportul hidrogenului, metabolismul protidelor si glucidelor. Carenta in vitamina B2 poate declansa tulburari la nivelul pielii, uscaciune, fisuri la colturile gurii, inflamatia limbii, oboseala generala, tulburari nervoase si este defavorabila cresterii parului. Sursele de vitamina B2 sunt in ficat, rinichi, lapte, plante verzi, drojdie de bere, iaurt, germenii de grau.
Vitamina B6 joaca un rol preponderent in utilizarea proteinelor, lipidelor si hidratilor de carbon de catre organism. Ea contribuie la formarea elementelor sanguine si la metabolismul pielii, nervilor si muschilor etc. Cele mai importante surse sunt: galbenusurile de ou, germenele de grau, drojdia de bere, iaurtul, ficatul, carnea, laptele, varza, fasolea.

Vitamina B12 joaca un rol de factor antianemic si este necesara functionarii normale a tesutului nervos. Surse importante: lapte si ficat.

Vitamina PP este necesara functionarii normale a ficatului, pielii, sistemului nervos si circulator. Carenta provoaca pelagra, pierderi de memorie, tumefierea gingiilor si a limbii. In doze mari, provoaca o vaso-dilatatie la nivelul pielii capului si a obrazului. Surse importante de vitamina PP: legumele verzi, mazarea, fasolea.

Vitamina C are un rol de prim plan in formarea colagenului, substanta coloidala intercelulara a tesutului conjunctiv, dar si a cartilajului, a oxinei si dentinei. Are rol antiinfectios, previne scorbutul, corecteaza tendinta de hemoragie a vaselor capilare, favorizeaza cicatrizarea ranilor, se gaseste in legum verzi si fructe.

2 pareri . Tu ce crezi ?

  1. Valentina

    Toate deficientele alimentare afecteaza prima oara piele si parul, deci tineti seama de ce mancati. Nu conteaza neaparat cantitatea de mancare ci mai mult calitatea acesteia.

  2. Pingback: Par sanatos | Cura de Slabire

Scrie un comentariu sau o intrebare: