Mezeluri

Mezelurile reprezinta, impreuna cu produsele zaharoase, cei mai mari dusmani ai siluetei (cu exceptia suncii obisnuite si a celei crude). Sa ni le scoatem repede din minte pentru a ne putea modifica comportamentul alimentar. Cu toate acestea, cei care le apreciaza in mod deosebit si le consuma cu regularitate in familie pot sa nu le elimine complet din alimentatie si sa le consume in varianta degresata, disponibila pe piata. Sa incercam totusi sa le limitam (cu exceptia suncii degresate si fara sorici, pe care o putem consuma in voie in orice moment al zilei) si sa le alegem pe cele la care grasimea a fost inlocuita cu proteine (albus de ou, soia…). Celelalte prezinta mai putin interes, pentru ca substitutia este facuta in cazul lor cu zahar, amidon sau fecula de cartofi.

Vedeta incontestabila este sunca degresata si fara sorici, deoarece este bogata in proteine si are mai putin de 4% grasimi. Putem astfel s-o consumam la orice ora si in orice cantitate. Exista si sortimente de carnati degresati, dar cantitatea de lipide continute ramane in jurul valorii de 15%, ceea ce ii inscrie printre alimentele permise doar in cazuri exceptionale, cu moderatie. Cele mai interesante alimente sunt produsele noi care inlocuiesc carnea de porc cu carnea de pasare: sunca de pui, carnati de curcan, piept de pui de curca…Sa le incercam si, daca ne plac, sa le folosim la salate sau sanvishuri, cu diferite ocazii (la birou, la pescuit, la picnic etc…)

2 pareri . Tu ce crezi ?

  1. Dana

    Nu toate mezelurile sunt daunatoare.
    Cum ati precizat si in articol, sunca fara sorici este o sursa foarte buna de proteine deci trebuie scoasa automat de pe lisa mezelurilor de evitat.

  2. Pingback: E 172 – oxizi de fier

Scrie un comentariu sau o intrebare: