Dureri de genunchi

Durerile de genunchi sunt adesea intalnite in randul batranilor insa din nefericire sunt din ce in ce mai frecvente si in randul tinerilor. In cazul batranilor motivele sunt oarecum evidente (anii si uzura articulatiilor isi spun cuvantul), insa in cazul tinerilor principalele motive ale durerilor de genunchi sunt: diverse lovituri/accidentari, alimentatia incorecta, incaltamintea sau anumite exercitii fizice executate in pozitii incorecte. Un alt lucru care poate cauza dureri de genunchi si nu numai este supraponderabilitatea. Haideti sa vorbim pe rand despre fiecare si sa vedem ce solutii putem gasi.

Dureri de genunchi in urma unor traumatisme. Prin traumatisme intelegem orice efort sau accidentare care poate provoca o ruptura, intindere sau desprindere de tendon, tasarea cartilajeor articulare etc. Chiar si o banala cazatura in genunchi poate avea urmari. Indiferent de natura traumatismului, daca durerile de genunchi persista mai mult de cateva zile mergeti la un doctor ortoped pentru mai multe investigatii.

Alimentatia incorecta. O alimentatie incorecta (lucru din pacate foarte des intalnit in randul tinerilor din ziua de azi) in timp poate cauza probleme articulare. De asemenea ( caz mai putin intalnit) si folosirea unor suplimente nutritive/alimentare in exces poate duce la probleme articulare. Mai exact excesul de calciu, deoarece acesta nefiind eliminat prin urina (ca in cazul vitaminelor) se depune direct pe articulatii.

Incaltamintea. Barbatii in general nu prea au probleme articulare datorita incaltamintei, insa la femei sunt din ce in ce mai frecvente datorita incaltamintei cu tocuri foarte inalte sau a incaltamintei tip platforma care prin constructia lor prost gandita pun o presiune foarte mare pe partea frontala a genunchiului. Asadar fetelor, grija mare la incaltamintea care o purtati, mai bine optati pentru tocuri mai mici cu un cm si fara dureri de genunchi!

Exercitiile efectuate incorect. Cei mai frecvent afectati de dureri de genunchi din cauza exercitiilor fizice executate incorect sunt practicantii incepatori de culturism si fitness. Promit ca in viitorul apropiat voi scrie un articol dedicat celor mai frecvente greseli efectuate de incepatori. Pana atunci, faceti bine si cereti intotdeauna sfatul antrenorului din sala sau a persoanelor experimentate. Din experienta proprie va spun ca intotdeauna veti primi tot suportul de care aveti nevoie si veti fi corectati de fiecare data cand gresiti, asta daca doriti bineinteles.

Supraponderabilitatea. In general articulatiile se adapteaza greutatii insa … treptat. Imaginati-va cum ar fi ca dupa 30 de ani in care ati avut greutatea de 70 kilograme, sa ajungeti la 85 – 90 kilograme in cateva luni. Ar fi un soc pentru pentru articulatii, iar durerile de genunchi nu vor intarzia sa apara. Asadar, incepand de maine incercati sa va puneti la punct o dieta si cateva seturi de exercitii fizice care sa le faceti regulat.

Cum putem preveni durerile de genunchi?

Cum ele sunt provocate de obiceiuri zilnice si alimentare incorecte, prevenirea lor este destul de simpla si consta doar in adoptarea unui stil de viata sanatos si precaut. Prin stil de viata sanatos intelegem: alimentatie corecta, exercitii fizice regulate, vizite la medicul ortoped cand simtiti dureri persistente si suspecte la nivelul genunchilor etc. Prin stil de viata grijuliu ne referim in special la protejarea genunchilor cand practicati diferite activitati care pot fi periculoase precum: ciclismul, plimbatul cu rolele, sporturi de contact etc.

2 pareri . Tu ce crezi ?

  1. Dany

    Eu m-am ales cu niste dureri de genunchi de toata frumusetea dupa o tranta la patinoar. A persistat durerea vreo 3 – 4 luni si aparea in general seara. Nu am luat nici un fel de medicament, doar am tinut in fiecare seara cate 20 de minute pe genunchi un saculet din ala cu seminte incalzit la microunda si a trecut de la sine.

  2. Pingback: Ce sunt de fapt curele de scurta durata?

Scrie un comentariu sau o intrebare: