Dificultati si calcule personale

In fata unor exemple de meniuri prezentate intr-un articol anterior s-ar putea manifesta o incredere linistita, daca nu chiar un sentiment de bucurie entuziasta. Ele arata, intr-adevar, destul de bogate si nu de putine ori am auzit de la mari mancaciosi ca aceste regimuri hipocalorice moderate sunt “floare la ureche”…

Numai ca lucrurile se arata a nu fi atat de simple. Intai apar “micile concesii”. Paradoxal, ele sunt motivate tocmai prin comoditatea regimului prescris.

“Daca pot slabi cu un regim de acest fel si pot manca aproapre normal, nu se va intampla nimic din cauza unui mic supliment” – cam asa se motiveaza, deseori, “micile concesii” si, bineinteles, efiacitatea tratamentului se spulbera.

Mai survin in unele cazuri autoconcesii mai mari, cu intreducerea, din cand in cand, a unei zile “libere” sau cu pretextul unei ocazii “intamplatoare”, dar care se repeta, care ispiteste si anuleaza efectul obtinut in urma tratamentului respectat mai multe zile.

Una din calitatile pe care trebuie sa le detina un regim de slabire – calitate depinzand integral de persoana care aplica acel regim – este constanta si continuitatea.

O dificultate legata de regimurile hipocalorice exemplificate mai sus, este necesitatea de a calcula meniul pentru fiecare zi. Pentru a face acest lucru corect procedati astfel:

  • Calcuulati-va necesitatile calorice normale, in raport cu datele personale
  • Calculati cat reprezinta 75% din cifra necesitatilor dumneavoastra calorice normale. Obtineti astfel numarul de calorii zilnice ale regimului.
  • Folositi tabele de valori calorice. Aceste tabele contin majoritatea alimentelor pe care le consumati.

Dupa terminarea calculelor, urmeaza controlul concret: cantarirea alimentelor care alcatuiesc meniul, astfel lucrurile devenind mai complicate si mai greu de realizat in fiecare zi.

Scrie un comentariu sau o intrebare: