Dieta pentru femeile însǎrcinate

Cum indicǎ un studiu care  a fost realizat recent de catre medicii nutritionisti  spanioli ,mexicani şi greci publicat în revista britanicǎ Thorax, antioxidantele ce se gasesc în alimentele tipice a acestei diete, precum uleiul de mǎsline, peştele, fructele şi legumele are un efect beneficiar pentru naştere, pentru femeia gravida si bineinteles pentru fat.

Esantionul facut pentru studiu, femeile care au fǎcut intr-un plan dur aceastǎ dietǎ mediteranǎ (un 66 la suta) au avut comparaţie cu restul femeilor insǎrcinate din grup, au copii mai sǎnǎtoşi şi cu mai puţine sintome asmatice şi de atopie. Si rezultatele obtinute in urma celorlalte teste au avut indici mai buni.

Specialiştii au ajuns la concluzia cǎ în timpul sarcinii este bine se mǎnânce vegetale de 8 ori pe sǎptǎmânǎ, peşte mai mult de 4 ori pe sǎptǎmânǎ şi legume mai mult de 3 ori pe sǎptǎmânǎ deoarece acestea vor contribui la protejarea sǎnǎtǎţii copiilor. De asemenea este recomandat ca in sarcina  se mǎnânce carne roşie mai mult de 3 sau 4 ori pe sǎptǎmânǎ, deoarece si aceasta poate proteja riscul de aparitie a anumitor boli. Specialistii specileaza dieta mediteranǎ ca fiind una dintre cele mai potrivite diete pe care femeile trebuie sa le tina in perioada sarcinii.

Atentie: dieta mediteraniana din perioada sarcinii nu este o dieta deslabire, este o dieta menita sa asigurie organismului toti nutrientii necesari, o dieta sanatoasa si completa cu alte cuvinte!

Scrie un comentariu sau o intrebare: