Dieta pentru abdomen

postat de Alecia Dumitraşcu in categoria Slăbire pe 18 Aprilie | nici o parere

Dieta pentru abdomen este o dieta ce se intinde pe o perioadade 6 saptamani, timp in care se va combina alimentatia sanatoasa cu exercitiile fizice. Alimentatia din aceasta dieta se bazeaza pe 12 tipuri de alimente (vom discuta despre ele putin mai tarziu) si o serie de exercitii fizice printre care la baza vor sta exercitiile pentru formarea si construirea masei musculare, exercitiile cardio si nu in ultimul rand exercitiile pentru abdomen. Ca si alimentatie se va incerca stabilirea unui echlibru intre proteine, carbohidrati si grasimi astfel incat eliminarea grasimii corporale sa fie cat mai usoara.

Dieta pentru abdomen a fost inventata de David Zinczenko, si a aparut pentru prima data in anul 2004 in revista si cartea sa “Diet Abs”. In ciuda numelui, dieta pentru abdomen vizeaza intregul corp, nu doar abdomenul motiv pentru care, exercitiile fizice recomandate in aceasta nu se rezuma doar la exercitii pentru abdomen. Dieta pentru abdomen este gandita in asa fel incat alimentatia sa fie una cat mai completa, care sa priveze organismul de vitamine si minerale asa cum se intampla in foarte multe diete pentru slabire.

Dieta pentru abdomen – Descriere & Sfaturi

David Zinczenko ne spune despre dieta pentru abdomen ca ne va permite sa eliminam surplusul de grasime, timp in care vom reusi sa construim un abdomen suplu, un abdomen cu patratele cum se spune in popor. Pe langa aceasta, vom obtine si un tonus muscular foarte bun dar si o stare generala de sanatate exceptionala.

In dieta pentru abdomen este recomandat sa se manance de 6 ori pe zi, cantitati moderate de alimente. De asemenea este recomandat sa se bea 8 pahare pe zi, deoarece aceasta va atenua foamea. Sunt permise si alte bauturi precum laptele cu nivel foarte scazut de grasimi, ceaiul verde si sucul dietetic insa in cantitati moderate (maxim 2 pahare / cani pe zi). Alcoolul este interzis in aceasta dieta, precum si toate dietele de slabire deoarece acesta va scade capacitatea organismului de a arde grasimile si in plus il va face sa asimileze mai rapid. In plus, alcool duce la scaderea cantitatii de testosteron produs de organism, ceea ce va duce la o asmiliare mai rapida a grasimilor si la o crestere mai lenta in masa musculara.

Alimentatia in dieta pentru abdomen

Am vorbit la inceputul articolului despre 12 alimente care sunt recomandate in aceasta dieta:

  • migdale si nuci
  • gasole
  • legume verzi (inclusiv spanac, brocoli, varza de bruxeles si sparanghel)
  • lactate cu continut foarte mic sau fara grasimi
  • fulgi de ovaz instant
  • oua si produse derivate
  • carne slaba (inclusiv curcan, pui, peste, vita)
  • pasta de arahide
  • ulei de masline
  • paine integrala si cereala
  • proteine din zer
  • fructe de padure

Alte alimente care pot fi consumate in dieta pentru abdomen sunt; unt de migdale, mere, avocado, banane, sosuri de fasole, orez brun, ulei de canola, citrice, sucuri de fructe fara zahar, usturoi, humus, linte, pepeni, ciperci, piersici, ulei de arahide, amazre, ardei, floricele de porumb, covrigei de grau, seminte de dovleac, ulei de susan, seminte de floarea soarelui, cartofi dulci, rosii.

Exercitii in dieta pentru abdomen

Atat alimentatia cat si exercitiile sunt puncte cheie in dieta pentru abdomen pentru eliminarea grasimii si pentru aplatizarea stoamcului. Exercitiil vor consta in exercitii pentru formare de 3 ori pe saptamana, exercitii pentru abdomen de 2 sau 3 ori pe saptamana si exercitii cardio de 2 – 3 ori pe saptamana. Exista trei principii de care trebui sa tineti cont:

1. Lucrati o grupa musculara la interval de cel putin 48 de ore.
2. Nu faceti exercitii doar o data pe saptamana, ci impartiti-le pe mai multe zile.
3. Intotdeauna faceti o incalzire de aproximativ 5 minute (alergare usoara la banda, mers pe bicicleta, coarda etc).

Ca si categorii de  exercitii, exista 3 tipuri de exercitii:

Exercitii de forta: se vor face de 3 ori pe saptamana, si implica in mod special exercitiile pentru picioare.

Exercitii cardiovasculare: se vor face de 2 ori pe saptamana si implica in general exercitii pentru rezistenta precum ciclismul, alergatul, urcatul scarilor, mersul pe jos etc.

Exercitii abdomen: se vor face de 2 – 3 ori pe saptamana inainte de antrenamentul de forta. Exemple de exercitii pentru abdomen puteti gasi in acest articol.

Beneficiile dietei pentru abdomen

Principalul beneficiu al acestei diete este acela ca veti reusi sa scapati de grasimea excesiva, care este un factor major de risc in cazul persoanelor ce sufera de boli de inima, hipertensiune arteriala, diabet, disfunctie erectila si alte boli. Prin eliminarea surplusului de grasime puteti avea parte de o viata mai sanatoasa si de o conditie fizica mai buna ceea ce fara indoiala va contribui la cresterea calitatii vietii.

Cateva articole pe aceeasi tema care te-ar putea interesa:

Scrie un comentariu, intrebare sau parere