Dextroza

Daca ati citit macar cateva indicatii de pe cutiile unor suplimente nutritive probabil ati observat faptul ca se recomanda sa fie luate impreuna cu dextroza. Ei bine, in acest articol vom discuta despre ce este dextroza, la ce foloseste ea si care sunt dozele de dextroza recomandate.

Dextroza este un supliment nutritiv esential pentru refacerea energiei de dupa antrenamente si pentru a asigura o absorbtie mai buna a creatinei. Cu alte cuvinte dextorza este doar un cabohidrat cu absortbie rapida ce are rol ajutator in asimilarea creatinei, deci nu are nici un sens sa o luati singura, ci ea se va lua doar impreuna cu creatina. Unii producatori recomanda ca administrarea a cate 10 grame de dextroza pentru fiecare gram de creatina, insa acest dozaj poate sa difere de la un producator la altul. Dozajul care l-am scris eu aici, de exemplu este recomandat de cei de la Nutritech.

De asemenea dextoza este benefica si in curele de slabire, unde este indicat a se consuma in jur de 2 – 3 grame de dextroza / kilogram corp zilnic. Bineinteles, in functie de tipul dumneavoastra somatic si intensitatea la care lucrati este posibil ca aceste dozaje sa trebuiasca niste ajustari, ajustari pe care le veti face la recomandarea unui profesionist (de preferat antrenorul din sala la care mergeti)

Dextroza in general este destul de ieftine si se gaseste la preturi de aproximativ 15 lei/kg. Puteti gasi dextroza la orice magazin de suplimente nutritive care comercializeaza creatina sau chiar si la farmacii.

 

18 pareri . Tu ce crezi ?

  1. Bujor

    Daca iau dextroza fara nici un fel de proteine sau creatina sau alte minuni de astea are vreun efect? Adica voi creste in masa musculara? Multumesc anticipat

    • Popescu Adina

      |(autorul acestui articol)

      Nu vei creste in masa musculara. Daca citesti cu atentie articolul acesta vei constata ca Dextroza este un “ajutor” pentru asimilarea creatinei si altor substante care vor declansa o crestere a masei musculare. Iti recomand sa alegi si o proteina buna in functie de tipul tau somatic. Daca doresti iti putem face noi niste recomandari, doar da-ne detalii despre tine (varsta, greutate, inaltime etc).

  2. Pingback: Diomfibra | Cura de Slabire

  3. Adi

    Imi puteti face o recomandare, ce creatina, ce masura… proteina as merge pe Syntha-6(1 cupa44g = 23g proteina si 13g carbo) sau MyoFusion (25g proteina/cupa), am 22 de ani, 1.79m, 70kg. Multumesc!

    • Salut Adi,
      Din informatiile care mi le-ai lasat deduc ca esti ectomorf. Tinand ca si eu am fost in aceasta situatie iti voi da niste sfaturi si recomandari din exeperienta mea, care au dat rezultate bune pentru mine la acea vreme.

      Syntha-6 este destul de buna. Are un complex de proteine, contine fibre si carbohidrati. Daca pana la urma o sa alegi Syntha-6 eu iti recomand sa alegi aroma de ciocolata care este cea mai buna, as putea spune. In legatura cu MyoFusion nu iti pot da nici un sfat si nu imi pot da nici cu parerea deoarece nu am testat si ar fi pacat sa vorbesc aiurea.

      O recomandare personala ar fi Milk and Egg de la Pronutrition. As spune ca este concentratul proteic ideal pentru ectomorfi. Milk and Egg este o proteina cu absorbtie lenta (te invit sa citesti mai multe detalii cu privire la ingrediente pe site-ul lor) care este foarte bine de luat seara inainte de culcare.

      Vad ca esti interesat de creatina. Eu personal daca as fi in locul tau, as lasa deoparte creatina si m-as orienta catre o proteina cu absorbtie rapida care sa o iau dimineata sau cel mai bine imediat dupa antrenament. Deci, sfatul meu personal este sa mergi pe Milk and Egg si Whey Protein de exemplu, sa veti cum iti merge. Sunt sigur ca vei obtine rezultate satisfacatoare.

      Daca totusi tii mortis sa iei si creatina, eu am avut rezultate bune folosind Storm. De asemenea si capsulele de creatina monohidrata de la Pronutrition au fost destul de bune. Indicatii despre dozaje si administrare gasesti pe cutie, in functie de tipul de creatina si te sfatuiesc sa tii cont de ele si sa nu faci abuzuri. Succes!

    • Adi

      Salut, treaba sta in felul urmator, anul trecut din februarie pana in mai am luat MyoFusion + SuperPump250, am ajuns de la 66-67kg la 71. Din mai pana in iulie am adaugat si SizeOn ajungand la 72.5-73kg, a venit caldura… n-am mai luat nimic, am lasat-o usor cu sala, am slabit am ajuns la 68kg. Acum in ianuarie am inceput mai serios antrenamentul, am luat numai Syntha-6, 1 cupa jumatate imediat dupa ce ma trezesc si tot 1 cupa jumatate imediat dupa antrenament, am 70.5-71kg acum, dar as vrea sa mai adaug ceva. Multumesc de sfaturi!

    • Adi, tu trebuie sa faci o deosebire intre tipurile de proteina cu absorbtie lenta si cele cu absorbtie rapida. Organismul are nevoie de ambele tipuri sa poti creste in masa musculara.

      Nu vad rostul administrarii de Syntha-6 dupa antrenament. Daca vrei sa adaugi ceva, ceva care sa iti si foloseasca adauga o proteina cu absorbtie rapida pe care o vei lua dimineata si dupa antrenament, iar seara vei lua Syntha-6.

      Vad ca iei destul de greu in greutate. Cate mese ai pe zi? Din ce sunt formate? Cate ore dormi? Nu subestima odihna deoarece este si ea foarte importanta.

    • Adi

      “Programul” meu este:
      11-12 trezirea, syntha-6
      13-14 mancare, o supa sau ciorba si ceva snitele, copane cu cartofi/piure
      16:30-17:00 antrenament
      19-20 mananc iar
      01-02 bag somn
      Nu pot sa mananc mai multe mese, mai bag cate 1-2 batoane proteice whey-bar(70g= 34carbo, 17 proteina…)

  4. Trebuie a intelegi o chestie: alimentatia este mai presus decat suplimentele nutritive.
    Stiu ca este greu sa mananci fara sa iti fie foame, dar nu ai alta posibilitate. Incearca sa mananci ceva si dimineata (inainte sa iei syntha 6).

    Masa de la amiaza este ok. Inainte de antrenament mananca 1 – 2 batoane. La ora 18, ar trebui sa mananci iar, dupa care inca o masa ar trebui sa fie undeva in jur de ora 21. Cel putin 4 mese ar trebui sa ai. Jongleaza cu ele astfel incat sa nu iti fie greu, de exemplu dimineata poti sa bei de placere o cana cu lapte si un sanvis cu sunca.

    • Adi

      Termin cutia asta de syntha, fac 2 saptamani pauza de proteine si dupa o sa incerc milk and egg cu whey protein pe langa o alimentatie regulata. Multumesc mult de sfaturi! o sa revin dupa.

    • Johnny

      daca iei milk and egg sa il amesteci cu lapte deoarece este mult mai bun la gust decat amestecat cu apa si bineinteles este laptele mai are si el niste proteine bune in el . bafta 😉

  5. Dextroza

    Cate grame de dextroza trebuie sa iau? Doar ce am cumparat o cutie de dextorza de la pronutrition ca aia din imagine. Este bine sa iau dextroza impreuna cu creatina si carbohidrati, nu?

  6. Florian

    am luat si eu timp de 2 luni dextroza exact cum scrie pe cutie insa nu am auvt nici un rezultat exceptional. sunt sigur ca am luat corect si m-am antrebat cum trebuie. sunt de parere ca dextroza e pierdere de timp si nu aveti cum sa cresteti cu dextroza, mai bune luati steroizi 😉

  7. Ombilic

    tineti minte un lucru: stugurii sunt cea mai buna sursa de dextroza!
    toamna, ar fi o idee buna sa lasati prafurile si sa mai faceti cate o cura cu struguri 😉

  8. Pingback: Ce rol are dextroza in alimentatie?

Scrie un comentariu sau o intrebare: