Danone, de 15 ani în România

Danone, una dintre cele mai apreciate companii producatoare de iaurturi a implinit pe 15 Mai fix 15 ani de cand a venit in Romania. Sper ca peste inca 15 ani sa fie tot aici, sa fie la fel e atenti cu noi si sa aiba cel putin alte 15 noi sortimente de iaurturi care sa ne indulceasca zilele si bineinteles, sa ne usureze dietele.

Cu ocazia acestei aniversari siteul lor oficial danone.ro a avut parte de un redesign pe care cu ajutorul unui coleg cu putina inclinatie spre partea tehnica am incercat sa il punem sub lupa si sa venim cu cateva sugestii care speram noi sa ajunga citite si sa fie utile.

Totusi, inainte de a incepe, profit de ocazie sa ii felicit pentru sortimentele Activia, Oikos, Cremosso si nu in ultimul rand Danette, iar voua, daca nu le-ati incercat pana acum, vi le recomand cu caldura deoarece sunt absolut divine.

logoDesign, usability si content:

  • Designul este simplu, culorile sunt bine alese si se potrivesc foarte bine cu brandul creat de Danone, sau mai bine zis cu imaginea care ne-am format-o cu totii asupra brandului.
  • Imi place faptul ca informatia este usor accesibila iar culorile sunt alese astfel incat textele sunt foarte usor de citit. De asemenea, un plus si pentru navigarea in site. Cu toate acestea, chiar daca poate este doar un “moft” mie personal, mi-ar fi placut ca prima pagina sa fie putin mai “aerisita” sa spun asa.
  • Imi place si chiar apreciez ideea lor cu “Deschide Danone”. Este foarte important si foarte bine ca noi consumatorii sa putem fi informati corect atunci cand avem nelamuriri legate de anumite produse sau atunci cand se mai lanseaza cate un zvon si suntem in dubii.
  • Articolele sunt foarte frumos redactate insa mai mult de atat contin ceea ce cautam atunci cand le accesam si anume informatii. Chiar mi-a facut placere sa citesc articolul despre istoria si inceputul Danone (spre rusinea mea, desi de ani de zile sunt o mare fana Activia si Danette, niciodata nu am cautat informatii legate de inceputurile si istoria companiei).
  • Nu am gasit nicaieri un formular de abonare la newsletter. Eu personal, obisnuiesc sa ma abonez la newsletterele brandurilor care le indragesc pentru a fi la curent cu ultimele noutati, cu informatii si de ce nu cu oferte. Stiu ca in ultimul timp s-a pus mai mult accent pe Facebook, insa cum stimabilii au facut tot posibilul ca informatiile postate pe paginile de facebook sa ajunga la un procent foarte mic din fanii paginilor, parerea mea este ca tot newsletter-ul ramane cea mai buna optiune.
  • Nu am putut sa nu observ designul responsive care face siteul usor de citit si de pe monitorul de 24″, si de pe laptopul de 15.6 dar si de pe tableta de 7″ sau telefonul de 4″.

Cateva sugestii legate de partea tehnica:

Speram ca cei de la Danone sa le considere utile si bineinteles sa tina cont de ele 🙂

  • Siteul este construit pe o platforma wordpress, platforma foarte cunoscuta pentru atacurile de tip brute force. Pentru a preveni acest lucru este recomandata instalarea unui plugin care previne tentativele multiple de logare. Unul dintre cele mai utilizate si recomandate este Limit Login Attempts, insa bineinteles se poate dezvolta si o solutie custom.
  • Siteul fiiind in limba romana, ar fi indicat ca toate elementele sa fie traduse inclusiv acel “category” din url-ul categoriilor (ex: http://www.danone.ro/category/utile/)
  • validator.w3.org ne arata cateva mici erori si warninguri. Din cate se observa nu este nimci grav, insa nici foarte greu de rezolvat, deci haideti sa facem treaba buna pana la capat 🙂
  • Atentie la pluginuri, la versiunile acestora si la ultimele lor update-uri ^_^

M-am uitat de curiozitate si la ultima versiune a siteului (utilizand aplicatia online archive.org) si comparandu-le, nu pot spune decat ca au facut o treaba foarte buna cu acest redesign.

Te-a ajutat articolul? Da-i o nota de la 1 la 10!
Loading...

8 pareri . Tu ce crezi ?

  1. Miha

    Si mie imi place Oikos insa il consum ocazional. In schimb, sana si laptele batut de la Danone fac parte din meniul zilnic.

    Sunt cele mai bune care le-am incercat si credeti-ma ca am incercat cam tot ce se gaseste prin supermarketuri.

    Gj Danone 😉

  2. Alioșa

    Chiar daca e construit pe platforma WordPress nu inseamna ca poate avea probleme pe partea de securitate. Nu e tocmai indicat sa instalezi multe pluginuri deoarece mananca resurse si majoritatea au probleme sau se gasesc. Site-ul e foarte ok si nu cred ca traducerea link-urilor este chiar utila, continutul e in romana, asta-i important. Apropo, crezi ca partea tehnica conteaza unui vizitator/client? Raspuns corect: Nu!

    • NICK

      Cand iti apare pe index scris cu font rosu pe fundal negru “hacked by vreun_indian_plictisit” e posibil sa conteze. Zic si eu doar 🙂

      “Chiar daca e construit pe platforma WordPress nu inseamna ca poate avea probleme pe partea de securitate.”

      Corect. In conditiile in care nu ii pui pluginuri vulnerabile si te ocupi de anumite posibile probleme cu care iti vin platforma la pachet. Daca faci parte din echipa care a lucrat la site, cred ca ar fi mai indicat sa rezolvi ce e de rezolvat decat sa te ratoiesti inutil pe bloguri, ca in fond au fost doar niste sugestii menite sa ajute.

  3. Alexa

    mie imi place siteul lor, e fainut, dar personal nu prea ma intereseaza cum arata ci mai mult ce gasesc pe el 🙂

    cred ca e prima data cand intru pe el si mi-a placut. amgasit articole faine despre danone si produsele lor si am aflat lucruri noi 🙂

Scrie un comentariu sau o intrebare: