Cartea Clienti pe Viata

– Intreaba clientii ce vor. Vor fi mai mult decat dispusi sa iti zica.
– fii disponibil 24/24. Majoritatea oamenilor te vor cauta in weekend doar daca e o urgenta.
– asigura-te ca ii oferi serviciul promis de prima oara. Daca apare o greseala, procedeaza ca atunci cand erai mic: recunoaste – cere-ti scuze – repar-o cat mai repede.
– seful trebuie sa dea tonul si sa aminteasca celorlalti ce e de facut, cat mai des.
– imprumuta idei de la altii.

Sursa: cartea Clienti pe viata de Carl Sewell si Paul B. Brown

clienti-pe-viataPer total ideile lor sunt bune si aplicabile intr-o firma. Nu stiu de ce, cand am citit cartea am facut analogie cu religia. Nu stiu de ce pentru ca nu am nici o legatura cu religia si lucurile conexe.

Dar mi-a venit in cap ideea din Biblie(cred) – sa te porti frumos cu aproapele tau. N-am idee cum suna exact, dar m-a amuzat ca marketingul din ziua de azi se bazeaza pe niste teorii lansate de niste baieti destepti, care incaseaza bani buni din urma ta….teorii care se apropie foarte mult de ideea de crestin in general: fii bun, nu iti bate joc de cel de langa tine, daca ai de pierdut ceva pentru fericirea “clientului”, fa-o cu draga inima. Bine, aici marketingul vine cu un amendament. Fa-o doar daca pierderea e mai mica decat potentilalul profit din urma clientului, pe viitor. O Bliblie e mai ieftina decat un teanc de carti din astea…doar ca nu iti va scrie nicaieri: daca vine un client urland la tine, tu zambeste si comporta-te ca si cum el are dreptate…

Pana si faptul ca scopul in sine e profitul mi se pare ca are puncte comune in ambele locuri. Unii urmaresc banii si faima; altii sa ajunga intr-un loc cat mai caldut dupa moarte. Bineinteles, sunt convinsa ca multi vor fi contra acestui fel superficial de a compara un lucru extrem de important pentru ei cu ceva …teluric cred ca e cuvantul.

Totusi ideea e buna. Daca fiecare ar incerca sa fie mai bun cu cei din jur, probabil ar fi si privit altfel. Si daca nu am uita ca sunt superficiali prin definitie si catalogam oamenii dupa reclama care si-o fac.

DAR cartea a fost publicata prima oara in 1988. Si s-au gandit ca ar fi frumos sa o revizuiasca si sa faca o noua editie anul acesta. Unul dintre ei, din ce am inteles eu, are o reprezentanta auto in America, cu tot cu service. Oare afacerea lui inca mai functioneaza? Presupun ca ar fi cel mai bun semn ca nu sunt vorbe goale….

Scrie un comentariu sau o intrebare: