Chanel no. 5 – cel mai legendar parfum din istorie

Știam că parfumul Chanel no. 5 are o istorie mai aparte, dar nu știam că are o poveste atât de excepțională. Asta până când am citit pe nerăsuflate viața lui Coco Chanel și, mai ales, viața parfumului Chanel no. 5.

Întrebată de un reporter ce poartă noaptea în pat, Marilyn Monroe a răspuns ”Câteva picături de Chanel no. 5”. Și de atunci, parfumul crește în notorietate din ce în ce mai mult, și o sticluță de Chanel no. 5 este vândută în lume la fiecare 55 de secunde.

Chanel no. 5Gabrielle Bonheur Chanel s-a născut în Franța pe 19 august 1883 într-o familie săracă, astfel că la 18 ani este nevoită să se angajează pe un post de cântăreață în cafeneaua Moulins La Rotonde. Aici își primește și porecla de Coco de la admiratorii săi, după două dintre piesele pe care obișnuia să le interpreteze: KO KO RI KO și Cua Qui Vu Coco. Tot de la această vârstă își ia și un al doilea job, angajându-se ca o simplă croitoreasă. La 25 de ani îl întâlnește pe Etienne Balsan, un moștenitor bogat și influent din industria textilă, care îi devine amant și care o ajută să pătrundă în lumea modei.

Fiind o fire total diferită de celelalte femei, Coco a revoluționat de fiecare dată această lume, aducând mereu ceva nou și șocant pentru zilele în cauză: pantalonii pentru femei, sacoullittle black dressceasuri și bijuterii unisex, dar, mai ales, a creat cel mai discutat parfum din istorie – Chanel no. 5.

Sătulă de parfumuri care poartă doar mirosul unei flori, Coco se decide să realizeze un parfum care să miroasă a … femeie, amestecând mai multe tipuri de flori cu anumite aldehide care reușesc să redea personalitatea fiecărei femei, într-un mod abstract și unic.

Vorbea întotdeauna despre parfumuri într-un mod neconvențional, aducând modernitate, mister și opulență anilor 1920. Întrebată unde ar trebui să pulverizeze femeile parfumul pe corpul lor, Coco răspunde ”acolo unde vor să fie sărutate.”

Parfumul a fost creat de faimosul parfumier francez Ernest Beaux, care i-a arătat lui Coco 6 mostre. Cea aleasă de Coco a fost cea cu numărul 5, de altfel și numărul preferat al creatoarei. A preferat să nu atribuie parfumului un nume abstract, așa cum se obișnuia în acele vremuri, așa că pe05.05.1921 a lansat Chanel no. 5 – simbolul femeii emancipate, elegante și moderne.

 

Publicitatea pentru Chanel no. 5 a fost plină întotdeauna de galben și auriu, aducând un plus de energie, eleganță și clasic și menținând vie atenția femeilor consumatoare: femei independente și sigure pe ele, care știu să își speculeze sexualitatea pentru a atrage centrul atenției asupra propriei personalități.

Publicitatea pentru Chanel no. 5 a început cu afișele publicitare care o înfățișau chiar pe Coco Chanel. Primul dintre ele a fost realizat de ilustratorul George Goursat Sem și înfățișa silueta lui Coco într-o rochie tipică de femeie liberă a anilor 1920. Al doilea o prezenta pe Coco într-o fotografie realizată de Francois Kollard în camera ei de la Hotelul Ritz, lângă șemineu, transmițând ideea de lux a parfumului.

Au urmat apoi ambasadoarele Chanel no. 5, care au transmis fiecare câte un mesaj de-a lungul istoriei Chanel: Ali McGraw (actrița din filmul ”Love Story”) – frumusețe naturală și încredere în forțele propriiCatherine Deneuve (cea mai elegantă femeie din istorie) – eleganță și frumusețe,Carole Bouquete (o actriță din Franța extrem de frumoasă) – chic și eleganțăEstelle Warren(inotătoare, actriță și model din Canada) – obrăznicie și erotismNicole Kidman (actriță din Australia) – faimă și prestigiuAudrey Tautou (actrița din ”Amelie” și din ”Coco avant Chanel”) –energie și mișcare. Pe toate le unește stilul, deoarece, așa cum spunea și Coco Chanel, ”Moda trece, stilul rămâne”.

Pe 5 mai 2009, când Chanel no. 5 a împlinit 89 de ani de la lansare, municipalitatea din New York a declarat această zi Chanel no. 5 Day, iar o parte din Fifth Avenue a fost numit Avenue no. 5.

Un brand de lux, Chanel no. 5 a fost cel mai scump și totuși cel mai râvnit parfum la vremea sa, atât femei cât și bărbați așteptând ore întregi la cozi pentru a-l cumpăra. Chanel no. 5 s-a dovedit a fi un simbol care a unit generații întregi de femei independente, elegante și bogate. Este cel mai legendar și mai bine vândut parfum al tuturor timpurilor, fiind, de asemenea, cel mai dorit parfum de femeile din întreaga lume.

Vă recomand și cartea ”The Secret of Chanel no. 5” scrisă de Tilar J. Mazzeo în 2010.

1 parere . Tu ce crezi ?

Scrie un comentariu sau o intrebare: