Ce sucuri de legume facem?

Ce poate fi mai bun decat un suc plin de vitamine, gustos si foarte sanatos? Gasim in comert tot felul de sucuri ce poarta etichete “bio” si “100% natural” dar oare este chiar asa? Cati dintre noi mai stau sa citeasca eticheta unui astfel de produs? Nu cred ca sunt foarte multi care fac acest lucru pentru ca ne lasam pacaliti de aceste etichete false si nu ne mai gandim ca pe langa suc, mai contin si alte substante nu tocmai “naturale”. Cel mai bun suc este cel facut de tine, acasa, din fructe si legume proaspete asa ca iti propunem si noi cateva feluri de suc natural.

“Suc de legume” – poate nu suna tocmai “delicios” insa va asigur ca este cat se poate de bun si gustos un suc de legume. Puteti incerca sucul de rosii sau celebrul gaspacho spaniol, super gustos, hranitor si plin de vitamine. Pentru a prepara gaspacho aveti nevoie de rosii, castraveti si usturoi. Toate acestea se dau prin blender iar sucul obtinut se tine la frigider cel putin jumatate de ora. Este foarte racoritor si sanatos. De asemenea, puteti incerca sucul de morcov combinat cu mar si eventual indulcit cu o lingurita de miere de albine.

Suc de rosii, ardei gras si telina – pentru a prepara acest suc aveti nevoie de 2 rosii medii, o frunza de telina, un sfert de ardei rosu, o cana de apa si frunze de coriandru. Rosiile si ardeiul se adauga in storcator iar peste sucul obtinut se toarna apa si se orneaza cu frunzele de coriandru si telina.

suc-de-cartofiSuc de sfecla, morcovi, si mere  – aveti nevoie de o jumatate de sfecla rosie, o jumatate de lamaie, doua mere mari si trei morcovi. Toate acestea se adauga intr-un storcator si sucul rezultat se serveste intr-un pahar inalt ornat cu o felie de lamaie.

Sucul de cartofi – stiu, nu cred ca sunteti atrasi de acest suc dar trebuie sa stiti ca este foarte bun pntru stomac, trateaza ulcerul, constipatia, este indicat pentru diabetic si pentru cei care au gastrita. Daca nu puteti suporta gustul puteti combina sucul de cartofi cu suc de morcovi sau lamaie si se poate pune putina miere. Este recomandat sa se bea cate o jumatate de pahar de 3 ori pe zi timp de o luna.

Sucul de broccoli – aceasta legume are un continut ridicat de antioxidanti, fibre, vitamin precum B, C, K, A si E dar si minerale precum zinc, potasiu, calciu, fier. Pentru suc alegeti un broccoli verde, sa nu aiba pete uscate sau maronii si sa nu fie moale la atingere. Puteti stoarce si tulpina pentru ca este la fel de bogata in vitamin si minerale.

PS: Despre un model de storcator de fructe ieftin am scris aici: http://alecia.ro/storcator-de-fructe-heinner-fresh-sf-400/ un mic articol, in cazul in care nu aveti inca un storcator de fructe si legume si planuiti sa achizitionati unul in viitorul apropiat.

Scrie un comentariu sau o intrebare: