Alimente sănătoase. Ce mancăm azi?!

Produsele alimentare, ca si moda, au tendințele lor. Iar când vine vorba de cele mai bune alimente pentru dieta si pierderea in greutate, tendințele vin și se duc. De obicei, produsele alimentare sunt la modă, deoarece acestea sunt considerate a fi mai sanatoase decat omologii lor mai cunoscuti( de exemplu schimbarea orezului brun cu quinoa). Iată ce trebuie să știți despre cel mai recent lot de produse alimentare la modă.

  • Agava

Acest înlocuitor al zahărului se face din cactuși, și este considerat a fi o alternativă sănătoasă a zahărului granulat în coacere. Agava și zahărul de masă sunt aproximativ egali ca nr. de calorii, dar pentru ca acesta este de aproximativ 1,5 ori mai dulce decât zahărul de masă, se poate utiliza mai puțin pentru a ajunge la aceeași dulceață. Principalul beneficiu al agavelor, este că au obținut un punctaj scăzut pe indicele glicemic , între 15-30 comparativ cu masa zahărului, 65.

Acest lucru înseamnă că un consum nu va duce la vârfuri periculoase de zahăr din sânge, asa cum zahărul de masă provoacă atât de des, ceea ce il face o posibila alternativa sigura pentru diabetici. În cazul în care încercați să taiati din calorii pentru pierderea in greutate, agavele nu oferă foarte mari beneficii. În schimb, apelati la un al substitut al zahărului care are zero calorii si anume stevia, sau mai bine, sariti peste alimentele cu zahăr rafinat. Bineinteles, o alternativa la zahar poate fi si mierea de albine.

  • Laptele fara lactoza

Pentru cei cu intoleranță la lactoză și cei care doresc sa evite toate alimentele de origine animală, laptele din orez, migdale, soia, devin tendinte alimentare din ce în ce mai populare.Tot mai mulți oameni devin sensibili la produsele lactate . Pentru cei care au un sistem digestiv sensibil, laptele de orez este cel mai bun. Pentru cei care sunt vegani și au nevoie de mai multe proteine si calciu in mod natural, este recomandat laptele de migdale. Laptele de soia este recomandat pentru femeile care au nevoie pentru a stimula hormonii sau pentru barbatii mai in varsta cu probleme de prostata.

Dacă vizati aportul de zahăr, încercați un lapte fara lactoza neindulcit, deoarece cele mai multe branduri sunt fie fără adaos de zahăr sau fie cu mai puțin zahăr decât apare în mod natural în laptele normal. In plus, laptele fara lactoza este fortifiat cu calciu plus vitamina D.

  • Untul de migdale

Untul de migdale este o altă tendință in alimentele pe bază de migdale, care are unele avantaje față de untul de arahide convențional. Untul de migdale este de preferat in locul celui de arahide, deoarece conține mai multe proteine și mai puțin zahăr .

Cu toate acestea, este important să se mănânce cu moderație, deoarece cele mai multe soiuri sunt grele in calorii si grasimi.

  • Quinoa

Bogate in substante nutritive, cerealele integrale si nivelul lor ridicat de fibre digestie,reprezintă o componentă esențială a oricărei diete echilibrate. O nouă opțiune pe întreaga piață de cereale care a devenit extrem de populara, este quinoa. Prețuită pentru versatilitatea sa și cu conținut ridicat de proteine, quinoa a devenit rapid un trend in alimentatie. Este recomandat sa se consume cereale de quinoa și orez brun. Pentru cei care au nevoie de un boost de proteine, quinoa este prima alegere.

  • Semințele de Chia și Teff

Chia și Teff-ul sunt alte doua alimente integrale din cereale, care sunt recomandate in dieta. Chia poate fi adăugat la piureuri de proteine și pentru mișcările intestinale mai ușoare. Cereala Teff etiopiana, este un produs bun pentru cei care au probleme digestive si nu pot tolera glutenul.

  • Uleiul de cocos

Uleiul de cocos a fost o dată considerată a fi o grăsime de evitat, dar cercetările recente au constatat că efectele sale negative, este posibil să fi fost supraevaluate. Uleiul de cocos a primit o atenție controversată din cauza faptului că, din 15 grame de grăsimi pe porție, 13 sunt grăsimi saturate. Grasimile saturate se gasesc in nuci de cocos, cu toate acestea, sunt acizi grași cu lanț mediu, în comparație cu acizii grași cu catenă lungă care se găsesc în carne, lapte, ouă și legume.

Datorită formei unice de grăsimi saturate, acesta s-a dovedit a crește metabolismul și digestia lenta, promovarea plenitudinii și diminuarea sentimentului de foame. Uleiul de cocos are și alte beneficii nutriționale, de asemenea. Acidul lauric din acesta, îmbunătățește sistemul imunitar și promovează dezvoltarea sănătății la sugari. A fost de asemenea dovedit a creste rezistenta si viteza în cazul cicliștilor, făcându-l un supliment ideal pentru sportivi.

  • Alimentele fermentate

Se crede ca alimentele fermentate sunt urmatorul lucru mare.Alimente cum ar fi iaurtul, varza si muraturile au fost populare ani de zile, dar acum avem Kimchi, sfecla fermentata, ridichi, morcovi (vezi cum se face sucul de morcov). În cazul în care aceste alimente nu sunt pasteurizate, după fermentare, ele contin bacterii benefice care promoveaza sanatatea digestiva. Aceste alimente nu sunt dificil de facut și sunt o alegere foarte buna pentru o viata fericita.

Te-a ajutat articolul? Da-i o nota de la 1 la 10!
Loading...

Scrie un comentariu sau o intrebare: