3 mituri despre dieta keto

Dieta ketogenica, desi combatuta de multi oameni, ofera rezultate rapide si mai mult, nu ajuta doar oamenii sa piarda din tesutul adipos, ci ajuta si in tinerea sub control a epilepsiei, precum si in micsorarea speciilor reactive de oxigen (un factor esential care influenteaza in mod radical modul in care corpul reactioneaza la chimioterapie).

Totusi, datorita faptului ca dieta keto implica o schimbare radicala a planului alimentar (dieta trebuie sa aiba la baza in proportie de minim 70% calorii provenite din grasimi), s-au creat cateva mituri, care in ciuda faptului ca nu au baze reale, au creat o oarecare reticenta vis-à-vis de aceasta dieta. Dintre toate, probabil ca cele mai populare mituri sunt urmatoarele:

1. Dieta ketogenica va face ca oamenii sa dezvolte o acidoza, ceea ce duce la
probleme renale sau chiar la deces.

FALS! Cei care spun acest lucru nu stiu diferenta intre ketoza si ketoacidoza. Ketoza este procesul prin care corpul elibereaza acizi grasi si cetone, in timp ce ketoacidoza este in care cetonele sunt produse la un nivel extrem de mare intr-un ritm ce nu poate fi stapanit prea usor. Astfel, PH-ul intern scade foarte mult devenind acid, conditie care poate provoca probleme de sanatate majore, insa ea nu are legatura cu dieta pe baza de grasimi.

2. Dieta bogate in grasimi vor duce la blocarea arterelor si la aparitia bolilor de inima.
FALS! Atat timp cat se respecta regulile acestei diete, nu exista niciun pericol de acest gen. Da, este posibil ca o dieta care contine grasimi si carbohidrati in cantitati mari sa duca la blocarea arterelor, insa dieta keto nu contine decat lipide si proteine.

3. In aceasta dieta sa pierde masa musculara!
FALS! In ciuda spuselor unor nutritionisti celebri ai zilelor noastre, corpul intra foarte greu in stare catabolica. Utilizatorii dietei ketogenice observa ca nu mai au acelasi tonus muscular (datorat lipsei apei subcutanate) si ca forta a scazut semnificativ (lucru absolut normal pe deficit caloric), astfel ca ajung la concluzia gresita ca au intrat in stare catabolica. Totusi, in conditiile in care respecta regulile indeaproape, acest lucru nu se intampla sau cel putin, nu se intampla la un nivel care sa merite luat in seama.

In principiu, dieta ketogenica este recomandata sedentarilor, sportivilor care depun efort aerob, insa nu celor din sporturile de forta, sau cel putin, nu in perioada competitiilor. Pentru oamenii sanatosi, care vor doar sa piarda cateva kilograme in plus, este dieta perfecta.

Scrie un comentariu sau o intrebare: